未来予測レポート シリーズ 著者略歴

(English below)

田中 栄(たなか さかえ)

「未来予測レポート」シリーズ著者
株式会社アクアビット 代表取締役 チーフ・ビジネスプロデューサー


略歴

1990年、早稲田大学政治経済学部卒業。同年(株)CSK入社、社長室所属。CSKグループ会長・故・大川功氏の下で事業計画の策定、業績評価など、実践的な経営管理を学ぶ。
1993年マイクロソフト(株)入社。WordおよびOfficeのマーケティング戦略を担当。1998年ビジネスプランナーとして日本法人の事業計画立案を統括。さらにXboxの創業メンバーとして、ビジネスの全体設計を担う。
2002年12月に同社を退社後、2003年2月(株)アクアビットを設立し、代表取締役に就任(現職)。幅広い分野の企業で中長期戦略立案を支援。戦略やビジョンを議論するための前提として、2004年から法人向けレポート「未来予測レポート」シリーズを刊行。シリーズ累計で1600社以上に導入。
2015年5月KPMGあずさ監査法人 総合研究所 顧問に就任。ROA/ROEを高めることをテーマに、中長期的なニーズの変化に応える新規事業の創出を推進。北海道札幌市出身、1966年生まれ。

講演実績

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主な著書

未来予測2018-2030 レポート&デジタルサービス(アクアビット)
未来予測2015-2030 レポート&デジタルサービス(アクアビット)
未来予測レポート 2013-2025〈エレクトロニクス編〉(日経BPコンサルティング)
未来予測レポート 2013-2025〈ネット・サービス編〉(日経BPコンサルティング)
未来予測レポート 2013-2025〈自動車編〉(日経BPコンサルティング)
未来予測レポート 2013-2025〈エネルギー編〉(日経BPコンサルティング)
未来予測レポート 2012-2025〈医療・健康編〉(日経BPコンサルティング)
未来予測レポート 2012-2025〈食料・農業編〉(日経BPコンサルティング)
未来予測レポート エレクトロニクス産業 2011-2025(日経BPコンサルティング)
未来予測レポート 自動車産業 2011-2025(日経BPコンサルティング)
未来予測レポート エネルギー産業 2011-2025(日経BPコンサルティング)
未来予測レポート 2011-2025〈全産業編〉(日経BPコンサルティング)
未来予測レポート 2010-2025〈全産業編〉(日経BP社)
未来予測レポート 自動車産業 2009-2025(日経BP社)
未来予測レポート 2008-2020 食の未来編(日経BP社)
未来予測レポート デジタル産業 2007-2020(日経BP社)
未来予測レポート 2006-2020(日経BP社)


Sakae Tanaka

President, Chief Business Producer, AQUABIT Corporation The Author of “Future Prospect Report” series

Sakae Tanaka is a president of Aquabit, Corp. He is also the author of “The Future Prospect Report” series.
He received B.E. degree in Politics and Economics from Waseda University, in 1990.
He joined CSK Corp. and worked for corporate business planning and management as a President Office staff.
In 1993, he joined MICROSOFT Japan, and worked for marketing planning of WORD and OFFICE as the product manager. From 1998, he was promoted as a corporate business planner and responsible all for the business planning of Japan subsidiary. From 2000, he worked for the start-up of gaming business (Xbox) and designed the business model in Japanese market.
In 2003, he established AQUABIT Corp. and appointed president. Currently, he is working for developing mid-long term marketing strategy and new business develpment in various industries, such as ICT, energy, automotive, electronics, medical, agriculture, food and materials etc.
“The Future Prospect Report” aims at showing how our business and society will change in the next 10-15 years. It is published from Nikkei BP every year. The report is read by over 1,600 Japanese key companies and referred for their new business development and marketing strategy.
Currently, he is working for enhancing the corporate value (ROA/ROE) for their customers.
In 2015, he start working with KPMG Japan / AZUSA accounting firm as the corporate adviser.

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